0 resultaten
Sorteren:
Sorteren:
Filter
Op 9 november 1989, nadat de Berlijnse Muur valt, richt Rudi Sprügel Jako Sportartikelvertriebs GmbH op. Zijn plan is om alle verenigingen in zijn regio, tussen de JAgst en KOcher rivieren, te gaan voorzien van sportkleding. De eerste vestiging bevindt zich in de garage van de broer van Rudi in Stachenhausen. In 1997 haalt het eerste professionele team van Jako op sensationele wijze de finale van de Duitse beker. In 2007 gaat Jako naast voetbalteams ook over op het bedienen van andere sportteams, bijvoorbeeld atletiekverenigingen. In 2014 begint Jako met haar onderscheidende ontwerpelementen, namelijk de zogenoemde Jako dots. In 2018 haalt Jako voor het eerst een jaaromzet van 100 miljoen euro.
Jako wil tegenwoordig graag de toonaangevende leverancier zijn in de sportkledingwereld, dit gaat van amateurteams tot Champions League teams. Jako wil ieder team voorzien van een individuele uitrusting in haar eigen kleur, de goede maten en het ideale design. Het bedrijf richt zich bij het ontwikkelen van producten op de behoeften van de sportteams.
Jako neemt deel aan drie initiatieven op het gebied van duurzaamheid, de WIN-charter, de alliantie voor duurzaam textiel en de amfori BSCI. In 2021 heeft Jako zich aangesloten bij de WIN, Wirtschaftsinitiative Nachhaltigkeit, een economisch initiatief om te kunnen ontwikkelen op duurzaamheid. In dat doelconcept heeft Jako vastgelegd wat ze binnen hun bedrijf verstaan onder duurzaamheid en welke doelen ze hebben op dit gebied. Verder is Jako sinds 2016 lid van de textielalliantie. Hierbij is het de bedoeling dat de sportartikelleverancier samen met verschillende bedrijven, verenigingen en politieke partijen de omstandigheden gaat verbeteren waarin het textiel wordt geproduceerd. Amfori BSCI is een groot en bekend initiatief die voor verbetering van de werkomstandigheden over de hele wereld gaat. Hierom hecht Jako veel waarde aan langdurige relaties met partners.
Jako rust meer dan 100.000 teams uit in meer dan 50 landen met haar sportkleding. Dit loopt van regionale verenigingen tot grote Champions League teams. Jako levert aan bekende sportclubs als Bayer 04 Leverkusen, VFB Stuttgart, SC Heerenveen en Royal Antwerpen FC.
WorkWear4All biedt heel veel verschillende artikelen van Jako, denk hierbij aan de Jako mutsen, sporttassen en training- en wedstrijdtenues. Er zijn verschillende Jako mutsen beschikbaar zoals die van 100% polyester en van 50% polyester en 50% acryl. De mutsen beschikken over een fleece binnenvoering, Jako-logo op de zijkant en reflecterende prints. De mutsen zijn te verkrijgen in een maat, maar wel in verschillende kleuren zoals zachtgroen en marineblauw. De Jako sporttassen zijn beschikbaar in 9 kleuren, zijn gemaakt van polyester 600D en hebben een ruim hoofdvak met tweewegs-ritssluiting.
De Jako training- wedstrijdtenues zijn in heel veel verschillende modellen beschikbaar, waarvan de meeste Jako shirts en broeken zijn gemaakt van 100% polyester. De meeste shirts hebben een ronde hals met ripp, een ingenaaid sponsorvlak in contrasterende kleur en een klassiek design. De meeste broekjes hebben een binnenslip, een elastisch boord met tunnelkoord en een polyester-interlock. De maten lopen van S tot en met 3XL bij de volwassenenkleding en van 116 tot en met 164 bij de kinderkleding. Verder zijn de Jako tenues zijn te verkrijgen in veel verschillende kleurencombinaties zoals citroen/sportrood en sportgroen/wit.